^Back To Top
  
  
  

Εσωτερικός Κανονισμός

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 150ού ΔΣ ΑΘΗΝΩΝ.

Σκοπός του Δημοτικού σχολείου, είναι η πολύπλευρη πνευματική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το σχολείο μας είναι :

O σεβασμός των δικαιωμάτων των παιδιών και η ίση μεταχείρισή τους ανεξάρτητα από χώρα προέλευσης, θρησκείας και χρώματος.

Για την ομαλή και άρτια λειτουργία του σχολείου είναι απαραίτητο να συνεργάζονται αρμονικά, σοβαρά και υπεύθυνα τρεις παράγοντες: το Σχολείο, οι Γονείς και οι Μαθητές. Γι΄ αυτό είναι απαραίτητο και οι τρεις παράγοντες να δεσμευτούν ότι θα εφαρμόσουν το Περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού του Σχολείου. Ο Εσωτερικός Κανονισμός αποτελεί το Σύνταγμα της σχολικής μονάδας και οι κεντρικοί άξονές του είναι οι παρακάτω:

Άρθρο 1: Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

H φοίτηση στο σχολείο είναι υποχρεωτική, γι αυτό δεν επιτρέπονται οι αδικαιολόγητες απουσίες. Για κάθε απουσία μεγαλύτερη από δύο ημέρες πρέπει να υπάρχει γραπτή αιτιολόγηση με ιατρική βεβαίωση ή με γραπτή αιτιολόγηση της οικογένειας. Το σχολείο ανοίγει στις 8.00π.μ - 8.15π.μ για την υποδοχή των μαθητών του. Οι είσοδοι κλείνουν στις 8:15 π.μ. Τα παιδιά πριν την είσοδό τους στο σχολείο και μετά την έξοδό τους από αυτό είναι υπό την ευθύνη των γονέων τους.

Λόγω της πανδημίας και με στόχο τον περιορισμό συγχρωτισμού των γονέων/κηδεμόνων, η είσοδος και η αποχώρηση των μαθητών γίνεται από δύο εισόδους, η μία είσοδος για τους μαθητές των Α΄,Β΄,Γ΄τάξεων, από την οδό Πελλήνης και η άλλη για τους μαθητές των Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων από την οδό Κοδριγκτώνος. Για τον ίδιο λόγο, οι μαθητές των Α΄,Β΄,Γ΄τάξεων κάνουν διάλειμμα σε διαφορετικό χρόνο από τους μαθητές των Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων. Οι ώρες των διαλειμμάτων βρίσκονται στον πίνακα ανακοινώσεων έξω από το σχολείο.

Τα παιδιά δεσμεύονται:

Να έρχονται στο σχολείο κάθε μέρα, να έρχονται στην ώρα τους και να μπαίνουν στις τάξεις ήσυχα. Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται με καθυστέρηση, θα εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 της υπουργικής απόφασης 13423/ΓΔ4/4-2-21 (Β 421). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αποχωρούν από το Σχολείο συνοδευόμενοι από το άτομο το οποίο έχει δηλώσει με υπεύθυνη δήλωση ο γονέας/κηδεμόνας τους στο σχολείο και δεν φεύγουν ποτέ χωρίς τη συνοδεία τους.

Οι γονείς/κηδεμόνες δεσμεύονται :

Να πραγματοποιούν self-test στα παιδιά τους, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο.Η δήλωση και το αποτέλεσμα, θα δηλώνεται στη νέα πλατφόρμα edupass.gov.gr (και όχι στην πλατφόρμα του self-testing.gov.gr). Από την νέα πλατφόρμα θα εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19. Θα πρέπει να φροντίζουν ώστε το παιδί τους να έρχεται στο σχολείο, κάθε μέρα, στις 08.00π.μ-08.15π.μ στο σχολείο και να μην καθυστερούν. Σε περίπτωση απουσίας του παιδιού, να ενημερώνουν το σχολείο και να δικαιολογούν γραπτώς ή με ιατρική βεβαίωση κάθε απουσία του. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ο γονέας /κηδεμόνας θα πρέπει να προσέλθει στο σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο.

Κατά την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, οι γονείς πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και να παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου.Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών /μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης του γονέα κηδεμόνα η/ο μαθήτρια/ής παραμένει στο σχολείο με ευθύνη του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του ολοήμερου και μέχρι 15΄-20΄ μέχρι ότου ο γονέας παραλάβει τον μαθητή αφού ενημερωθεί τηλεφωνικά από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό ή την Δ/ντρια. Μετά το πέρας της ορισθείσας ώρας εφαρμόζονται οι προβλεπόμενες σχετικές οδηγίες και διατάξεις. Οι γονείς/κηδεμόνες, θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά στο σπίτι (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού.

Οι εκπαιδευτικοί δεσμεύονται

Να επισημαίνουν στην οικογένεια κάθε αδικαιολόγητη απουσία.

Να ενημερώνουν τη Διεύθυνση για κάθε αδικαιολόγητη απουσία αφού έχουν ενημερώσει την οικογένεια.

Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς /κηδεμόνες συνοδοί αποχωρούν. Μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνει η είσοδος του σχολείου.

Ενημερώνουν τους γονείς κηδεμόνες αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης παιδιού κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.ασθένεια).

Ενημερώνουν τους γονείς κηδεμόνες έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Για το διάστημα που οι γονείς κάποιων μαθητών δεν προσκομίζουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.), οι μαθητές αυτοί δεν θα συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Άρθρο 2: Σχολική ζωή

Τα παιδιά δεσμεύονται

Να μην φέρνουν στο σχολείο ηλεκτρονικά παιχνίδια, κινητά τηλέφωνα καθώς και επικίνδυνα αντικείμενα.

Να διατηρούν σε καλή κατάσταση τα βιβλία που δανείζονται.

Να προσέρχονται στο σχολείο καθαρά.

Να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και να μην παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση.

Να φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και ό,τι χρειάζεται για τη σχολική τους εργασία.

Να κατεβαίνουν στην αυλή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους.


Να επιδίδουν αυθημερόν στους γονείς τους τα ενημερωτικά έντυπα που τους δίνονται καθώς και το τετράδιο επικοινωνίας.

Κάθε μαθητής πρέπει να έχει μαζί του δύο τουλάχιστον μάσκες.

Κάθε μαθητής πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο τα προσωπικά του αντικείμενα και να αποφεύγει την κοινή χρήση μολυβιών, μαρκαδόρων και άλλων αντικειμένων.

Συστήνεται η χρήση ατομικού μπουκαλιού για να πίνουν νερό και ν’ αποφεύγουν να πίνουν νερό, απευθείας από τη βρύση.

Οι γονείς δεσμεύονται

Να μην επιτρέπουν στα παιδιά τους να φέρνουν ακριβά αντικείμενα ή χρηματικά ποσά στο σχολείο καθώς το σχολείο δεν είναι υπεύθυνο για την απώλεια ή κλοπή τους.Να διατηρούν τα παιδιά καθαρά και να κάνουν τακτικά ελέγχους για να αποφεύγονται οι ψείρες.Nα ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να εργάζονται, να ελέγχουν τις τσάντες, τους, να δείχνουν ενδιαφέρον για τις εργασίες του παιδιού τους και να υπογράφουν ότι έλαβαν γνώση στο τετράδιο επικοινωνίας.Να ενημερώνονται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών.Η εργασία που ανατίθεται στα παιδιά, θα πρέπει να εκτελεστεί από τα ίδια χωρίς παρέμβαση των γονιών/κηδεμόνων πέρα από κάποια επίβλεψη και ενθάρρυνση.Οι γονείς /κηδεμόνες, έχουν προμηθευτεί από τη Διεύθυνση του Σχολείου, Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία δηλώνουν ποιος ενήλικας θα συνοδεύει το παιδί τους κατά την αποχώρησή του από το σχολείο.Θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά στο σπίτι (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.Να συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.Να ενημερώνουν έγκαιρα και να προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού τους και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.Να μην καθυστερούν να προσκομίσουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) στο σχολείο. Για το διάστημα κατά το οποίο οι γονείς δεν προσκομίζουν το (Α.Δ.Υ.Μ.), ο μαθητής/τρια δεν θα συμμετέχει στο μάθημα της γυμναστικής, για τη δικιά του ασφάλεια.

Οι εκπαιδευτικοί δεσμεύονται

Να φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους.Να συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σεβόμενοι την προσωπικότητά τους και να εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους τη δημοκρατική συμπεριφορά.Να μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και να τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.Να συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.Να ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και να λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους υιοθετώντας κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

Να ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

Άρθρο 3: Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος

Οι μαθητές, μετά από συζητήσεις που έγιναν στις τάξεις τους με τη συμμετοχή των δασκάλων τους, σχετικά με τα δικαιώματά τους, συμφώνησαν να τα καταγράψουν σε πόστερ και είναι τα παρακάτω :

Κανείς δεν μπορεί να γελάει μαζί μου ή να με πληγώνει.

Κανείς δεν μπορεί να μου φερθεί άδικα λόγω της επίδοσής μου στα μαθήματα, της εμφάνισής μου, του χρώματός μου, του φύλου μου ή της θρησκείας μου.

Έχω δικαίωμα να είμαι ασφαλής στο σχολείο μου: αυτό σημαίνει ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να με χτυπήσει, κλωτσήσει, σπρώξει, τσιμπήσει, απειλήσει, ή πληγώσει.

Μπορώ να λέω τη γνώμη μου ή τα συναισθήματά μου ελεύθερα.

Έχω δικαίωμα να με ακούν και να ακούγομαι στο σχολείο. Αυτό σημαίνει ότι κανείς δεν θα φωνάξει ή θα κάνει φασαρία για να με διακόψει όταν μιλάω.

Δικαιούμαι να έχω όλα τα παραπάνω δικαιώματα αλλά και εγώ να τηρώ τις υποχρεώσεις μου.

Τα παιδιά δεσμεύονται

Να σέβονται τα δικαιώματα τα δικά τους αλλά και των άλλων παιδιών.

Να απευθύνονται με σεβασμό και ευγένεια σε κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

Να συμβουλεύονται τον δάσκαλο της τάξης τους, σε περίπτωση διαμάχης.

Οι γονείς δεσμεύονται

Να μη χρησιμοποιούν καμία μορφής βία στα παιδιά.

Να σέβονται τα δικαιώματα των παιδιών τους, να εκπαιδεύσουν τα παιδιά ώστε να σέβονται τα δικαιώματα τα δικά τους αλλά και των άλλων παιδιών, να έχουν ενσυναίσθηση καθώς και να τηρούν τις υποχρεώσεις τους.

Αν κάποιος μαθητής καταστρέψει σχολική περιουσία, οι γονείς του, υποχρεούνται να αντικαταστήσουν ό,τι το παιδί τους έχει καταστρέψει.

Να επικοινωνούν με τους δασκάλους των παιδιών τους για να ενημερώνονται για τη συμπεριφορά τους.

Οι εκπαιδευτικοί δεσμεύονται

Να σέβονται τα δικαιώματα των παιδιών και να μην πληγώνουν την ευαισθησία τους.

Το σχολείο μας υιοθετεί την πρακτική της επανορθωτικής συμπεριφοράς.

Σε περίπτωση απρεπούς συμπεριφοράς ο μαθητής ή η μαθήτρια μαζί με τον εκπαιδευτικό συζητούν και συναποφασίζουν για τον τρόπο επανόρθωσης με στόχο όλα τα παιδιά να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, να νιώθουν ασφαλή και ευτυχισμένα στο σχολικό περιβάλλον.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

Copyright © 2024. 150ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών. All Rights Reserved.